Hogyan használják fel ismert márkák a reklámajándékokat?

Hogyan használják fel ismert márkák a reklámajándékokat?

Amikor promóciós termékekről van szó, manapság már nem elég egy egyszerű pult és az ingyenes termékek osztogatása, kell egy nagy csavar is, amivel emlékezetessé teszed az ajándékozást.

Amikor promóciós termékekről van szó, manapság már nem elég egy egyszerű pult és az ingyenes termékek osztogatása, kell egy nagy csavar is, amivel emlékezetessé teszed az ajándékozást.

A legjobb reklámajándékok ugyanis azok, amikhez nemcsak egy tárgy, hanem egy komplett élmény is kötődik. Így a promóciós termék nem "csak egy toll" lesz, hanem "tudod, ez az a toll, amikor..." - vagyis eszmei értéke is lesz.

Ez a pozitív élmény pedig szorosan kötődik majd a brandedhez, amivel még több vásárlót, ügyfelet gyűjthetsz, valamint fanatizálhatod a már meglévő vásárlóidat.

De hogyan is lehet kitűnni a tömegből, amikor akkora a marketing-zaj, hogy a saját gondolataidat sem hallod?

Összesen 4 olyan példát gyűjtöttünk össze, amikor az ismert márkák zseniálisan ötvözték a reklámajándékokat és az élményt.

#1 Pop-up mosoda LG-módra, avagy a LaundROO

Az LG a 2018-as Bonnaroo fesztiválra 50 mosó-és szárítógéppel települt ki, ahol ingyenes mosást biztosítottak a látogatóknak. A fáradt fesztiválozók közben pihenhettek a légkondicionált helyiségben, ahol LG OLED TV, interaktív játékok és mobiltelefon töltők várták őket.

Eközben az LG csapata promóciós pólókból és baseball sapkákból álló egyenruhát viselt.

Persze a történet nem állt meg ennyinél...

A fesztiválozóknak lehetőségük volt vintage ruhacserére: a LaundROO Lounge-ban stylistokkal együtt választhatták ki azt a ruhát, ami a leginkább illett a fesztiválos stílusukhoz. Ezt a ruhát lecserélhették a mosógépben hánykolódó ruhadarabjukra, így nem kellett megvárniuk, míg a ruhájuk tiszta lesz és megszárad.

Az esetlegesen otthagyott ruhadarabokat a fesztivál végén jótékonysági szervezeteknek ajánlották fel.

Miért zseniális?

A zenei fesztiválokon rengeteg a por, a kosz, és az ember bizony hamar megizzad. Azzal, hogy az LG felismerte ezt az igényt, sőt még egyet csavart a dolgon, emlékezetesebbé tette magát a fesztivált és sikerült megnyernie magának a fiatalabb korosztály is.

Kapcsolódó termékek:

Sporttáskák

Baseball sapkák

Pólók

#2 Ford v Hot Wheels

A Chicago Auto Show Észak-Amerika legnagyobb autókiállítása, amelyre a Hot Wheels minden évben érkezik egy-egy exkluzív promóciós termékkel.

Miért zseniális?

Egyrészt itt van a FOMO (Fear of Missing Out - vagyis a félelem, hogy kimaradsz valamiből). Másrészt pedig a limitált darabszám, és az exkluzivitás: ezt a terméket sehol sem árulják, csak itt, csak akkor és korlátozott darabszámban lehet megkapni, ráadásul ingyen. A termék eszmei (és anyagi) értéke épp ezért igencsak magas.

Kapcsolódó termékek:

Játékok

Autós kiegészítők

#3 A fogyás naptára

A Cia Athletica edzőterem egy igencsak hétköznapi, de annál súlyosabb problémával szembesült: egyre kevesebben jártak hozzájuk. Hogy visszacsábítsák az embereket, és bevonzzák a potenciális új vásárlókat, az új tagok saját, dedikált naptárat kaptak. Minden hónapban képet készítettek az emberről, így bemutatták, hogy mennyit fejlődött egy év alatt.

Miért zseniális?

Egy egyszerű naptárat nagyon nehéz feldobni, a Cia Athleticának mégis sikerült.

A tagsággal együtt járó, ingyenes ajándék ráadásul virális, hiszen az ember posztolja, megmutatja az ismerőseinek, barátainak. Így olyanokat is odacsábíthat, akiknek egyébként eszük ágában sem lett volna edzőterembe járni.

Kapcsolódó termékek:

Egyedi naptárak

#4 A Föld órája - egy zseniális csavarral

A BBC jelentése szerint a világ lakosságának 80%-a fényszennyezettségben él. A Föld órája egy remek apropó arra, hogy egyetlen órára hagyjuk fellélegezni a bolygónkat, és lekapcsoljuk az összes elektromos árammal működő berendezést.

(Egyébként a Föld órája hamarosan időszerű is lesz, hiszen március utolsó szombatján rendezik meg, ami idén március 26-ra esik.)

A World Wide Fun for Nature(WWF)  pedig egy remek kampányt dolgozott ki az esemény népszerűsítésére: egyedi, sárga gyertyákat küldött ki a vállalatoknak, amellyel arra buzdították őket, hogy álljanak a kampány mellé.

A sárga gyertyákat olyan dobozokban helyezték el, amik épületnek tűnnek, így amikor a gyertyákat kivették a dobozból úgy hatott, mintha lekapcsolták volna a lámpákat.

A kampány hatására 260%-kal(!) nőtt a Föld órájában résztvevő nagyvállalatok száma, ami hihetetlen teljesítmény.

Miért zseniális?

A Föld órája egyrészt egy nagyszerű kezdeményezés, ami felhívja a figyelmet az energiapazarlásra és a tudatos(abb) energiafelhasználásra. Azok a nagyvállalatok, akik részt vesznek az akcióban, nemcsak marketing-szempontból nyernek, de sokkal környezettudatosabbá válik a brandjük is.

Kapcsolódó termékek:

Egyedi gyertyák

Ha kíváncsi vagy, hogyan lehet hasonlóan érdekes kampányokat tervezni, vedd fel velünk a kapcsolatot és ötleteljünk együtt!

Felhasznált forrás:

https://www.qualitylogoproducts.com/blog/clever-promotional-marketing/