Felére csökkent a reklámajándékokat érintő adóteher az év végéig!

Felére csökkent a reklámajándékokat érintő adóteher az év végéig!

Kedvező és kedvezőtlen változások egyszerre vannak, amit érdemes figyelembe venni a marketig kampányok tervezésénél, a beszerzések megvalósításánál.

Mi történik a nagyvilágban?

Rossz hír, hogy más iparágakhoz hasonlóan a reklámajándék ágazatot is érinti, hogy a tengeri szállítmányozás ára ca 8-10 szeresére emelkedett, drágulnak az alapanyagok, nőnek a szállítási határidők, fogynak az európai készletek.

A promóciós textil gyártók idén már emelték az áraikat, és újabb áremelés várható szeptembertől, melynek az összesített léptéke ca 10-12%, de némely alapanyagnál –mint pl az organikus pamut- ez akár 20-25% is lehet.

A reklámtárgyaknál is hamarosan várható 5-15%-os áremelkedés terméktől, alapanyagtól, aktuális európai készlettől függően.

Szuper hír azonban, hogy a nyári adócsomag részeként júniustól az év végéig lényegesen kedvezőbbé válik az üzleti ajándékok adóterhelése.

Az eddigi 35,99 %-os adóterhelés helyett az év végéig csupán 17,7 %-os adóval kell számolni! (2021. évi LXIX. törvény)

Azaz idén jelentősen kisebb költség mellett lehet reklámajándékokat rendelni, mint jövőre! Érdemes a jövő év elejére tervezett beszerzéseket is ezért előre hozni.

Ugyan még csak szeptember eleje van, de mi mégis azt javasoljuk partnereinknek, hogy idén tervezzenek jobban előre, és rendeljék meg már most amire tudják hogy mindenképpen szükségük lesz!

Így csupán azzal hogy most rendelnek és nem később az adón és a jobb árakon együtt akár 20-30% is megtakarítható!

Idén is lesz karácsony…