Emblémázott munkaruhákkal az élet számos területén találkozhatunk: gondoljunk csak a bolti dolgozókra, a vendéglátóipari dolgozókra, az építőmunkásokra vagy épp az iparban dolgozókra.
Az emblémázott munkaruhák azonban jóval többet jelentenek egy egyszerű megkülönböztető jelzésnél. Azon túl, hogy logóval látjuk el őket, a logózott egyenruhák viselésének többek között pszichológiai, szociológiai előnyei is vannak.
És hogy mik ezek? Nézzük meg sorban, kezdve a szociológiai előnyöktől egészen a financiális jellegű pozitívumokig.
#1 Az összetartozás és a büszkeség érzése
Ha a munkatársak úgy érzik, hogy egy csapat részei, akkor szolidárisabbak, segítőkészebbek egymással. Kevesebb a pozíciókért való versengés, hiszen úgy érzik, mindenkit egyenlő bánásmódban részesítenek, és ugyanúgy megbecsülnek - legyen az egy ügyintéző, vagy menedzser.
Ehhez persze az is kell, hogy ugyanolyan színű munkaruhát viseljenek a kollégák, pozíciótól függetlenül.
Ötlet:
Az összetartozás mértékét még inkább erősítheti az, ha megversenyeztetjük az egyes emblémázott munkaruha-koncepciókat. Találjunk ki 3-4 különböző dizájnt, majd versenyeztessük meg őket a kollégáink között, és döntsük el demokratikus úton, hogy melyik ruhát szeretné a többség.
#2 A logózott egyenruhák fokozott hatékonysághoz és termelékenységhez vezetnek
Ez, a fent is említett összetartozás érzés, hihetetlen mértékben képes növelni a termelékenységet.
Viszont érdemes odafigyelni arra, hogy milyen márkájú, anyagú és minőségű a munkaruha.
- Az ülőmunkát végzőknél leginkább arra érdemes figyelni, hogy elegáns megjelenésű, ugyanakkor jól szellőző, kényelmes ruha legyen. (Például pamut, vagy kevert szálas, esetleg elasztikus, stb., anyagból.)
- A fizikai munkásoknál a megjelenésnél sokkal fontosabb, hogy praktikus, jól szellőző, strapabíró és munkavédelmi szempontból megfelelő legyen a logózott munkaruha. (Például munkaruhavászon, kevert pamut-poliészter anyag.)
- A vendéglátóipari dolgozók esetében pedig a szép megjelenés ugyanolyan fontos, mint a kényelem és az elnyűhetetlenség. (Például pamut, pamutvászon.)
A munkaruha ugyanis csak abban az esetben vezet nagyobb hatékonysághoz, ha nem zavarja kollégánkat a szabad munkavégzésben.
#3 Professzionális képet ad a cégről
A logózott munkaruha komolyságot sugall: azt, hogy hajlandóak vagyunk pénzt áldozni a márka arculatára, és törődünk a kollégáinkkal.
Ennek persze része az is, hogy rendszeresen tisztíttassuk a ruhákat, így mindig makulátlan lesz a munkatársaink megjelenése.
Ötlet:
Tovább növelhetjük a kollégáink elköteleződését és lojalitását, ha munkaruhából több váltás is van és megszervezzük központilag a tisztításukat.
#4 Biztonságos
Gondoljuk csak el, ha ne adj' isten ki kellene üríteni egy bevásárlóközpont épületét és senki - még a biztonságiak sem - viselnének egyenruhát. Az emblémázott munkaruha megkülönbözteti a munkatársainkat, így a vásárlók, ügyfelek tudják, hogy ki az, akihez bármikor segítségért fordulhatnak.
Ötlet:
A pozitív és a negatív élmény is maradandó nyomot hagy a vásárlókban, illetve ügyfelekben. Tegyük tehát érdekeltté a kollégánkat abban, hogy készséges és segítőkész legyen - például különböző színű kiegészítővel (pl. sálakkal), ami mondjuk az ügyfelek elégedettségére utal és számukra motivációt jelent, stb.
#5 Az emblémázott munkaruha hatékony hirdetési eszköz
Bármikor fel tudjuk idézni, hogyan néz ki egy McDonald's-os munkaruha vagy épp egy UPS futáré és még sorolhatnánk…
A színvilág, a logó, az egyedi arculat egy munkaruhán - legalábbis jól alkalmazva - rendkívül hatékony hirdetési eszköz.
Ötlet:
Érdemes egy jól látható helyen megadni az elérhetőségünket, kapcsolati adatainkat, így a munkaruha nemcsak egy márka megismertetésében, hanem egyúttal az érdeklődés felkeltésében is segítséget nyújt.
Amennyiben szeretnél munkaruhát vásárolni, és saját logóddal, emblémáddal ellátni őket, fordulj hozzánk bizalommal!