Milyen reklámajándékot érdemes választani fesztiválokra, rendezvényekre?

Milyen reklámajándékot érdemes választani fesztiválokra, rendezvényekre?

Ha már te is elgondolkodtál rajta, hogy a cégedet, vállalkozásodat valamelyik fesztiválon képviseltesd, akkor ez a cikk kifejezetten neked szól. Ugyanis körbejárjuk, hogy milyen "wow-faktoros" repi ajándékokat érdemes a fesztiválokon adni.

Ha már te is elgondolkodtál rajta, hogy a cégedet, vállalkozásodat valamelyik fesztiválon képviseltesd, akkor ez a cikk kifejezetten neked szól. Ugyanis körbejárjuk, hogy milyen "wow-faktoros" repi ajándékokat érdemes a fesztiválokon adni.

Magyarországon az utóbbi években egyre nagyobb kultusza van a fesztiváloknak - elég csak a Szigetre, a Voltra, az EFOTT-ra vagy a Fishing on Orfűre gondolni. Ezek a rendezvények rengeteg embert mozgatnak meg, csak a Szigeten, 2019-ben például több mint 500 ezren fordultak meg.

Ráadásul leginkább a fiatal, vásárlóképes korosztály látogat el a fesztiválokra, a 18-25 évesek. Nem csoda, hogy rengetegen igazi aranybányának tekintik ezeket a rendezvényeket - főleg ha promócióról van szó.

Ismerd fel a keresletet, hogy legyen kínálatod

Ahhoz, hogy a lehető legjobb reklámajándékokat juttasd el a fesztiválozókhoz, egy fesztiválozó fejével kell gondolkoznod.

#1. Sapka/kalap

A nyári rendezvényeken például kis híján mindenki sapkában, kalapban mászkál, hogy ne kapjon hőgutát, így jó ötlet lehet, ha promóciós ajándékként valamilyen jól szellőző fejfedőt adsz.

#2. Egyéb kiegészítők

Ugyanezen a vonalon elindulva érdemes gondolkozni az egyéb kiegészítőkön is. Mivel süt a nap, és a legtöbb fesztiválozó hajnalig bulizik, szinte biztos, hogy szüksége lesz napszemüvegre. Érdemes színes, dizájnos, akár vicces darabokat tervezni, hiszen ezeket jó eséllyel a fesztiválok után is hordani fogják az utcán.

Minél több, és színesebb karkötő van valakin, annál inkább felfigyelnek rá. Ebben a szellemben érdemes a logótok mellett szöveget, is a csuklópántra nyomtatni. A legjobb, ha egy olyan zenekar dalából idéztek, akinek a dalszövege illik a cégetek filozófiájához - és fellép az adott fesztiválon. Ez egyrészt kedves emlék, hiszen a csuklópántra nézve eszébe jut a nyár, a koncert, ezt a kellemes, bizsergető érzést pedig összekapcsolja a cégetekkel.

A hajnalig tartó bulizás hajnalig tartó ivással is jár :) - így másnap bizony megszomjazik az ember. Viszont a fesztiválozók szeretik kihasználni a rendelkezésre álló időt, és délelőtt mászkálni - így jó ötlet lehet, ha egy hordozható kulacsot adtok repi ajándékként. Még jobb, ha ezt összekapcsolják a fenntarthatósággal és fém vagy újrahasznosított kulacsot használtok.

#3 Hátizsák

Kis tornazsákokra mindegyik fesztiválozónak szüksége van, és sohasem elég belőlük. Ebbe a kis zsákba belefér minden, ami egy délelőtti városnézős túrához kell. A cégetek számára pedig nagy előny, hogy ezt nem csak a fesztivál területén hordják a résztvevők, hanem a városban is. Így még több emberhez juthat el az üzenetetek.

#4 Nyakpánt

A VIP jegyekhez, kempingekhez, vagy okmányokhoz jó, ha van egy laminált nyakpánt, ami egyszerű, praktikus és biztos, hogy nem veszíted el. Repi ajándékként tökéletes, és újra felhasználható bármelyik rendezvényen.

#5 Öngyújtók, sörnyitók

Egy időben népszerű volt az egyik hazai sörgyártó sörnyitója, ami a sört kibontva hangot adott ki. Ezenkívül a vicces alakú öngyújtók, vihargyújtók is mindig nagy sikert aratnak, ha fesztiválról van szó.

#6 Powerbankok

A fesztiválozók egyik legnagyobb félelme, hogy egy olyan helyen merül le a mobiljuk, ahol esélyük sincsen feltölteni. Te pedig egy digitális oázist biztosíthatsz nekik a powerbankkal, hiszen a résztvevők így bárhol, bármikor fel tudják tölteni a telefonjaikat.

Ezek voltak tehát azok a praktikus tárgyak, amiket szinte bármilyen korosztálynak adhatsz, biztosan jó hasznát veszik majd a koncerteken.

Ha nagyban gondolkoznál...

Érdemes körbenézni, hogy külföldön mennyire profin, magasszinten űzik a reklámajándékozást. Ebben a tekintetben például a tengerentúlon már jóval kijjebb tolódott az emberek ingerküszöbe, és nem különösebben érdekli őket egy promóciós ajándék, így a legtöbb esetben az ajándékozást élményekkel kapcsolják össze.

Nem kifejezetten fesztiválos, de fesztiválokon is jól alkalmazható példákat mutatunk, amik remélhetőleg jó inspirációt jelentenek majd.

#1 Tony Hawk és a Birdhouse

A legendás gördeszkás, Tony Hawk 1992-ben alapította cégét, a Birdhouse-t.

Twitter-vadászat kampányát 2012-ben indította útjára, aminek lényege az volt, hogy a rajongóknak 80 díszdobozt kellett megkeresniük, a világ különböző nagyvárosaiban - hogy hol találják őket, arról pedig a Twitteren kaptak segítséget.

A dobozokban különböző szponzorok, például a Vans termékei is helyet kaptak.

Miért zseniális?

Sok márkát reklámoztak egyszerre, és picit olyan, mintha a húsvéti tojáskeresés felnőtt változatában vennének részt az emberek. Ráadásul olyannyira interaktív, hogy online és  offline is jól működött.

Hogyan használhatod te is?

Több szponzorral is összefoghattok, és leszerződhettek egy zenekarral, akik fellépnek a koncerten.

A fesztivál helyszínén különböző kincsesládákat rejthettek el, a zenészek pedig az Instagram-oldalukon nyújtanak segítséget. Ahhoz, hogy a fesztiválozók részt vehessenek a játékban, be kell követniük a zenekar Insta-oldalát.

#2 Pólós film - Coca Cola

A Coca-Cola híres arról, hogy zseniális marketing-kampányokkal szólítják meg a fiatalabb célközönséget.

Egy ilyen akció volt a "Hordható film"-koncepció is. A rajongók ingyenes, egyedi, Coca-Cola logós pólót kaptak, és megkérték őket, hogy vegyenek részt egy rövid filmben.

A pólók a sztori szerves részét képezték, így a sok kis film a végén egy nagy reklámfilmmé állt össze.

Miért zseniális?

Mert a résztvevők ingyen kaptak valami egyedi, márkázott repi ajándékot, ugyanakkor "híressé" is váltak, hiszen egy reklámfilmben szerepeltek. Így úgy érezhetik, hogy ők is részesei voltak valami nagyszerű dolognak.

Hogyan használhatod te is?

Találjatok ki egy hasonló koncepciót - akár pólóval, vagy más repi ajándékkal. A fesztiválokon az emberek sokkal fesztelenebbek (ezért is tudnak egyáltalán aftermoviekat készíteni), így számotokra sem jelent majd problémát, hogy találjatok elég résztvevőt.

#3 Nyári jégtörés a JetBlue-val

A JetBlue Manhattanben felállított egy hatalmas jégtömböt, aminek a belsejében ajándékokat rejtettek el, papucsokat, sportfelszereléseket, ugyanakkor a játékosoknak meg lehetett nyerni a főnyereményt is: egy repülőjegyet Palm Springsbe.

A lényeg az volt, hogy fel kellett törni a jégtömböt, és akinek sikerült, birtokba vehette a benne rejlő ajándékot.

Miért zseniális?

Mert felhívja magára a figyelmet, ráadásul a nyári melegben mindenki vágyik egy jéghideg felfrissülésre. Ezenkívül a jég feltörése játékos, de egyben nehéz is, így van benne kihívás.

Hogyan használhatod te is?

Nem muszáj egy hatalmas jégtömböt felállítani (bár akár azt is lehetne), sokkal fontosabb a játék, a kihívás és az, hogy a résztvevő cserébe kapjon valamit. Ajándékkeresés, tárgy vadászat, feladatok teljesítése - igazából ennek csak a fantáziád szab határt.

Összegzés

Ahogy láthatod, nem feltétlenül szükséges sablonokban gondolkodni, sokkal grandiózusabb ötleteket is meg lehet valósítani, ha a marketing büdzsé mindezt engedi.