Milyen reklámajándékkal ünnepeld meg a sportrendezvényeket?

Milyen reklámajándékkal ünnepeld meg a sportrendezvényeket?

Csak kapkodjuk a fejünket, hogy idén mennyi remek sportesemény lesz: elég csak a futball EB - re vagy az Olimpiára gondolni. A múlt évben sajnos a koronavírus-járvány miatt ezek elmaradtak, de idén szerencsére bepótoljuk őket.

Miért remek ötlet sportrendezvényen reklámajándékot osztogatni?

Ahogyan az emberek a fesztiválokon, úgy a sportrendezvényeken is felfokozott, eufórikus hangulatban vannak. Kiszakadnak a szürke hétköznapokból, elengedik a problémáikat, és drukkolnak a kedvenc csapatuknak.

Egy-egy jól eltalált reklámajándékkal pedig még tovább fokozhatod a boldogságérzetet. Így ha otthon, hónapok múlva ránéz majd, önkéntelenül is eszébe jutnak a meccsek, a szurkolás, és a kellemes emlékek. Ez a bizsergető érzés pedig eggyé válik majd a márkáddal.

Szerencsére a sport összeköti az embereket, így bármilyen céged, vállalkozásod is legyen, a te márkád is biztosan kapcsolódni tud valamilyen módon a sporteseményekhez. (Gondolj csak bele, hogy a Coca-Cola is a FIFA egyik fő szponzora!)

Kép forrása: https://www.pexels.com/hu-hu/foto/ferfi-ules-auto-jarmu-2604414/

Reklámajándék ötletek sportrendezvényekre

#1 Baseball sapka

Főleg a nyári sportrendezvényeken lehet nagyon hasznos kellék a baseball sapka, hiszen egyrészt véd a meleg ellen, a sült pedig árnyékot tart a szemnek - így könnyebb a meccsre koncentrálni.

A baseball sapka ráadásul remekül logózható - viszont gyakori, hogy a sportrendezvényeken inkább szurkolói sapkát húznak a sportrajongók.

Ahhoz, hogy a te sapkádat válasszák:

  1. Egyedi stílusúnak kell lennie
  2. Szponzorálj egy csapatot, így a logójukat a sapkádra teheted
  3. Válassz egy idézetet, ami kifejezi a sport iránti rajongást

#2 Válltáska

Egy válltáska bármikor jól jön: sportrendezvényen hasznos, ha esőkabátot, termoszt, vagy néhány szendvicset kell elrakni. Ráadásul később, a munkába, vagy akár kirándulásra is lehet használni.

A válltáskával egy olyan használati tárgyat kap a sportrajongó, ami praktikus, és akár még hosszú évekig is hasznát veheti.

#3 Esőkabát focilabdában

Sportrendezvény közben bármikor eleredhet az eső - és mi is lenne alkalmasabb egy esőkabát tárolására, mint egy focilabda alakú kulcstartó?

Az esőkabátot akár többször is fel lehet használni, a focilabda alakú tartón található karabinert pedig felteheted a kulcscsomódra, így kulcstartóként funkcionálhat.

Ha pedig a focilabdára néznek majd, emlékezni fognak arra, hogy anno a te emblémáddal ellátott esőkabát védte meg az iszonyatos nagy zuhétól.

Kép forrása: https://pixabay.com/hu/photos/futball-h%C3%A1tv%C3%A9d-fociban-sport-67701/

2 nagyszabású marketing ötlet a sportrendezvények történetéből - és 2 tipp, hogyan adaptálhatod őket

#1 Red Bull Stratos

Talán te is emlékszel rá, hogy 2012-ben egy egész világ drukkolt Felix Baumgartnernek. A világhírű kísérletben Baumgartner a sztratoszféra határáról ugrott le, és áttörte a hangsebességet. Vagyis a férfi 36,5 km magasról ugrott le, és 40 másodperc alatt gyorsult fel 1110 km/h-ra.

A kísérletet a Red Bull szponzorálta, és szinte az összes ország élőben közvetítette az ugrást.

Hogyan adaptálhatod?

Persze kevés cég engedheti meg magának, hogy egy ilyen ugrást finanszírozzon, de maga az alapötlet - vagyis a szponzoráció - jó.

Azonban lehet csavarni a dolgon és aránylag kevés büdzséből is meg lehet valósítani, ha támogatsz egy világrekord kísérletet. Lehet ez a rekord vicces, meghökkentő vagy épp bizarr - a lényeg, hogy minél nagyobb sajtópublicitást kapjon.

Például ihatják a te üdítődet egy ivási rekordkísérletben - nyereményként pedig felajánlhatod, hogy ingyenes kupont adsz a nyertesnek élete végéig.

#2 Seattle Seahawks és a Starbucks esete

A Starbucks olyan speciális pohártartókat gyártott, amelyen a Seahawks NFL csapatának logója díszelgett. Érdekesség, hogy a tartón egy olyan Snapcode is szerepelt, aminek segítségével a Seahawk rajongók exkluzív tartalmakhoz férhettek hozzá a Snapchaten.

Hogyan adaptálhatod?

Az exkluzivitás mindig is vonzó - QR-kódot pedig kis híján bármire lehet nyomtatni, így az adaptálásnak csak a fantáziád szabhat határt.

A pohártartó - vagy inkább hüvely - azért is jó megoldás, mert így össze tudsz fogni más ismert cégekkel, forgalmazókkal (itthon is vannak ismert kávézók), aminek segítségével te is és a forgalmazó is profitálhat.

Végső gondolatok

A kisebb büdzsé nem feltétlenül hátrány, sőt! Nagyon sok olyan kampány van, ami több millió dollárba került, de nagyfokú kreativitással át lehet konvertálni őket hazai, kis költségvetésű reklámajándékos ötletekbe.