Miért remek ötlet sportrendezvényen reklámajándékot osztogatni?
Ahogyan az emberek a fesztiválokon, úgy a sportrendezvényeken is felfokozott, eufórikus hangulatban vannak. Kiszakadnak a szürke hétköznapokból, elengedik a problémáikat, és drukkolnak a kedvenc csapatuknak.
Egy-egy jól eltalált reklámajándékkal pedig még tovább fokozhatod a boldogságérzetet. Így ha otthon, hónapok múlva ránéz majd, önkéntelenül is eszébe jutnak a meccsek, a szurkolás, és a kellemes emlékek. Ez a bizsergető érzés pedig eggyé válik majd a márkáddal.
Szerencsére a sport összeköti az embereket, így bármilyen céged, vállalkozásod is legyen, a te márkád is biztosan kapcsolódni tud valamilyen módon a sporteseményekhez. (Gondolj csak bele, hogy a Coca-Cola is a FIFA egyik fő szponzora!)
Reklámajándék ötletek sportrendezvényekre
#1 Baseball sapka
Főleg a nyári sportrendezvényeken lehet nagyon hasznos kellék a baseball sapka, hiszen egyrészt véd a meleg ellen, a sült pedig árnyékot tart a szemnek - így könnyebb a meccsre koncentrálni.
A baseball sapka ráadásul remekül logózható - viszont gyakori, hogy a sportrendezvényeken inkább szurkolói sapkát húznak a sportrajongók.
Ahhoz, hogy a te sapkádat válasszák:
- Egyedi stílusúnak kell lennie
- Szponzorálj egy csapatot, így a logójukat a sapkádra teheted
- Válassz egy idézetet, ami kifejezi a sport iránti rajongást
#2 Válltáska
Egy válltáska bármikor jól jön: sportrendezvényen hasznos, ha esőkabátot, termoszt, vagy néhány szendvicset kell elrakni. Ráadásul később, a munkába, vagy akár kirándulásra is lehet használni.
A válltáskával egy olyan használati tárgyat kap a sportrajongó, ami praktikus, és akár még hosszú évekig is hasznát veheti.
#3 Esőkabát focilabdában
Sportrendezvény közben bármikor eleredhet az eső - és mi is lenne alkalmasabb egy esőkabát tárolására, mint egy focilabda alakú kulcstartó?
Az esőkabátot akár többször is fel lehet használni, a focilabda alakú tartón található karabinert pedig felteheted a kulcscsomódra, így kulcstartóként funkcionálhat.
Ha pedig a focilabdára néznek majd, emlékezni fognak arra, hogy anno a te emblémáddal ellátott esőkabát védte meg az iszonyatos nagy zuhétól.
2 nagyszabású marketing ötlet a sportrendezvények történetéből - és 2 tipp, hogyan adaptálhatod őket
#1 Red Bull Stratos
Talán te is emlékszel rá, hogy 2012-ben egy egész világ drukkolt Felix Baumgartnernek. A világhírű kísérletben Baumgartner a sztratoszféra határáról ugrott le, és áttörte a hangsebességet. Vagyis a férfi 36,5 km magasról ugrott le, és 40 másodperc alatt gyorsult fel 1110 km/h-ra.
A kísérletet a Red Bull szponzorálta, és szinte az összes ország élőben közvetítette az ugrást.
Hogyan adaptálhatod?
Persze kevés cég engedheti meg magának, hogy egy ilyen ugrást finanszírozzon, de maga az alapötlet - vagyis a szponzoráció - jó.
Azonban lehet csavarni a dolgon és aránylag kevés büdzséből is meg lehet valósítani, ha támogatsz egy világrekord kísérletet. Lehet ez a rekord vicces, meghökkentő vagy épp bizarr - a lényeg, hogy minél nagyobb sajtópublicitást kapjon.
Például ihatják a te üdítődet egy ivási rekordkísérletben - nyereményként pedig felajánlhatod, hogy ingyenes kupont adsz a nyertesnek élete végéig.
#2 Seattle Seahawks és a Starbucks esete
A Starbucks olyan speciális pohártartókat gyártott, amelyen a Seahawks NFL csapatának logója díszelgett. Érdekesség, hogy a tartón egy olyan Snapcode is szerepelt, aminek segítségével a Seahawk rajongók exkluzív tartalmakhoz férhettek hozzá a Snapchaten.
Hogyan adaptálhatod?
Az exkluzivitás mindig is vonzó - QR-kódot pedig kis híján bármire lehet nyomtatni, így az adaptálásnak csak a fantáziád szabhat határt.
A pohártartó - vagy inkább hüvely - azért is jó megoldás, mert így össze tudsz fogni más ismert cégekkel, forgalmazókkal (itthon is vannak ismert kávézók), aminek segítségével te is és a forgalmazó is profitálhat.
Végső gondolatok
A kisebb büdzsé nem feltétlenül hátrány, sőt! Nagyon sok olyan kampány van, ami több millió dollárba került, de nagyfokú kreativitással át lehet konvertálni őket hazai, kis költségvetésű reklámajándékos ötletekbe.