Milyen marketing-hatásai vannak a reklámajándéknak?

Milyen marketing-hatásai vannak a reklámajándéknak?

A tengerentúli kutatások azt mutatják, hogy azok az emberek, akik valamilyen promóciós terméket kaptak, 85%-ban együtt dolgoztak később az adott céggel.

A promóciós termékek jelentőségét sok cégvezető lebecsüli, pedig még mindig az egyik legolcsóbb, mégis leghatékonyabb marketing-eszköz, amivel bizalmat építhetünk. A tengerentúli kutatások azt mutatják, hogy azok az emberek, akik valamilyen promóciós terméket kaptak, 85%-ban együtt dolgoztak később az adott céggel.

Ráadásul, szintén tanulmányok mutatják ki, hogy azok az ügyfelek, akik reklámajándékot kaptak, 89%-ban, átlagosan két évig megjegyzik az adott cég nevét. Ha pedig elégedettek a termékkel, akkor 500%-kal nagyobb összeget is képesek fizetni, mint egyéb esetekben.

Az tehát már jól látszik, hogy a reklámajándékok "megérik a pénzüket"...

De miért a promóciós termékek mellett döntsünk?

A reklámajándékok segítenek abban, hogy a potenciális vásárlók megjegyezzék cégünket. Erre vonatkozó tanulmányok azt mutatják, hogy promóciós ajándékok által bizalmi kapcsolatot alakíthatunk ki leendő ügyfeleinkkel. Ennek egész egyszerűen az az oka, hogy az azonnali ajándék elismerést és hálát vált ki a másik félből, ezáltal nagyobb eséllyel válik rendszeres megrendelővé.

Arról nem is beszélve, hogy ha a leendő ügyfél a mindennapjaiban használja is a tőlünk kapott reklámajándékot, azzal még több potenciális vásárlót érhetünk el.

Milyen reklámajándékot válasszunk?

Érdemes olyan termékeket választani, amik hasznosak a potenciális ügyfelünk számára, ugyanakkor valamennyire kötődik a cégünk arculatához, és profilba illik. Ilyenek például:

vagy az egyre népszerűbb ökotudatos textilzsákok.

Gondoljunk csak bele például, hogy milyen szuper reklám a cégünknek, ha valaki a saját logónkkal ellátott esernyővel vonul végig az utcán egy borongós, esős napon. Vagy egy forró nyári napon a strandon, a tőlünk kapott cégünk vagy termékünk logójával ellátott  táskából a szintén tőlünk kapott logózott  törölközővel teríti le értékeit, amíg bemegy a vízbe.

De nem feltétlenül szükséges első körben ilyen nagy dolgokra gondolni. Választhatunk akár kisebb ajándékokat is, például tollat, kulcstartót vagy táskatartót.

Tippek a promóciós termékek kiválasztásához

A promóciós ajándékok kiválasztásánál érdemes különös figyelmet fordítani a célközönségre vagy az üzenetre amit közvetíteni akarunk. Gondoljuk át, hogy a potenciális ügyfeleink minek örülnének, mik azok a tárgyak, amiket amúgy is használnak a mindennapjaikban.

Ha sikerül ilyen termékeket választanunk, jóval kisebb eséllyel fognak szemétbe kerülni, inkább valószínű, hogy maradandó benyomást hagynak maguk után.

Az alábbiakban felsorolunk néhány tippet, hogy könnyebb legyen a választás:

  • Ha üzenetet szeretnénk közvetíteni egy termékről, nézzük meg, hogy tudunk-e ráutaló reklámajándékot választani. Például egy termékbevezetésnél, egy tollon lévő egyedi terméket formáló klipsz vagy különleges logózás mennyire sokat tud adni. Ügyfeleinknek számos ötlettel és tanáccsal tudunk segíteni, és ezek az apró kreatív mozzanatok hatalmas előnnyel tudnak járni, és nem feltétlenül járnak extra költséggel.
  • Párosítsuk a logót a márkánk színével. Nem feltétlenül szükséges, hogy hatalmas márkajelzések kerüljenek minden egyes reklámajándékra, elég a szolid, visszafogott embléma. Ily módon nem lesz túlságosan tolakodó a promóció.
  • Válasszunk olyan tárgyakat, melyek kapcsolatban állnak cégünk tevékenységével. Képzeljük el például, hogy milyen furcsa lenne, ha egy építőipari cég játék babákat osztana ki promóciós ajándékként - ez valószínűleg összezavarná a vásárlókat. Ha a szolgáltatásunkkal kapcsolatos termékeket adunk ügyfeleinknek, sokkal professzionálisabb hatást keltünk.
  • Érdemes többféle ajándékkal készülni. A választási lehetőség biztosítása ugyanis bizalmat kelthet leendő vásárlóinkban.

Összegzés

Láthatjuk tehát, hogy a reklámajándékok rendkívül hasznos elemei lehetnek cégünk marketing stratégiájának. Gondoljunk csak bele, hogy a legnagyobb márkák is promóciós termékekkel fokozzák az izgalmakat mielőtt piacra dobnak valami újdonságot. Ily módon könnyebben alakítanak ki kapcsolatot a meglévő és leendő vásárlóikkal egyaránt.

Ha segítségre van szüksége vállalkozása népszerűsítésében, forduljon hozzánk bizalommal!