Idén tizenötödik alkalommal ítélte oda a Superbrands Magyarország Szakértői Bizottsága a Business Superbrands díjakat.
A Superbrands a széles nagyközönség számára is ismert, a magas minőséget szimbolizáló védjegy, a nemzetközi program keretében a legkiválóbb fogyasztói és üzleti márkák részesülnek díjazásban. A díj odaítéléséről egy többlépcsős előszűrést követően az összesen 40 tagú, független, marketingszakmai és vállalatvezető szakemberekből álló bizottság dönt a minden évben.
Az elismerés irányt szab a fejlődésre törekvő piaci szereplők számára, és a hazai márkáknak példát mutat a sikeres márkaépítéshez.
A díj olyan pozitív visszajelzés a brandről, amely szakmai alapon emeli ki a legjobbakat. A díjat odaítélő bizottság az ágazat elismert szakembereiből áll, akik döntésükkel tanúsítják márkánk eddigi sikerességét és hitelességét. A jelölés kizárólag szakmai szempontok alapján történik, arra sem pályázni, sem jelentkezni nem lehet.
Számunkra a kitüntetés azért különösen megtisztelő, mert az elmúlt év minden szempontból rendkívüli volt, az ágazatunk számára különösen nehéz, melyben vállalatunk ismét megállta a helyét. Büszkék vagyunk rá, hogy ezekben a rendkívüli években rendkívüli teljesítmény születhetett, 2021-ben még inkább megerősödve léptünk túl, melyet a zsűri Business Superbrands díjjal értékelt. Az elismerés számunkra azt igazolja, hogy a Spark Promotions egy generációkon átívelő jövőt álló vállalkozás.
Nemzetközi Superbrands Program
Idén huszonhét éve, hogy a marketinggel és kommunikációval foglalkozó szaktekintélyek útjára indították a programot Nagy-Britanniában. A cél kettős volt: a kiemelkedő márkák reflektorfénybe állítása, valamint követendő példák felmutatása. A program az indulás óta a világ minden részén ismertté vált, ma már közel 90 országban jelent különleges minősítést a Superbrands cím.
Valamennyi országban kiemelt szerep és felelősség hárul a zsűrire, ezért kizárólag elismert szakemberek kerülhetnek be a bizottságba. A független grémium tagjai a feladatot társadalmi alapon végzik.
Business Superbrands Program
Idén tizenöt éves a Business Superbrands program, amely az üzleti szektor (B2B) márkáinak legkiválóbbjait emeli ki, azaz olyan magyarországi cégeket, illetve márkákat, amelyek nem elsősorban a fogyasztókkal, hanem vállalkozásokkal, szervezetekkel állnak kapcsolatban.
A Bisnode adatbázisa alapján, továbbá a jelentős hazai szakmai szervezetek és szövetségek ajánlásainak figyelembevételével létrejövő mintegy 4000 márkát tartalmazó lista pénzügyi és szakmai szűrést követően kerül a bizottság elé. Ebbe a listába éppúgy beletartoznak a legnagyobb nyereségű hazai cégek, mint – az egyes szektorok iparkamarái, egyesületei, szakmai szervezetei által javasolt – olyan kisebb vállalkozások, amelyek az üzleti élet kiválóságainak számítanak, valamint kiemelkedő a hazai kommunikációs és márkaépítési gyakorlatuk.
Idézetek
"A minket körülvevő versenyben a márkáknak, a használóknak, üzleti partnereknek időről időre szükségük van valamiféle megerősítésre. A „jó úton járás” kommunikációjához, a fogyasztók pozitív megerősítéséhez a Superbrands díj nagyban hozzájárul. A Superbrands elnyerése egy világos üzenet a környezet felé, hogy az adott márkában továbbra is meg lehet bízni, és ezt egy szakmai grémium is elismeri és tanúsítja. Ugyanakkor a díj elnyerése jó kommunikációs lehetőséget teremt az üzleti partnerek felé is, és a pozitív tartalmú üzenethez további, mindkét fél - úgy a márkatulajdonos, mint a potenciális márkahasználó - számára releváns információk kapcsolhatók. Ezzel egyszerre tudunk hasznos információkat küldeni célcsoportunknak, és tovább haladni a kívánatos imázs irányába."
Dr. Totth Gedeon a BGE tanára, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja, a Business Superbrands Szakértői Bizottság elnöke
"Az elmúlt évünk sem telt eseménytelenül. De miközben mindannyian várjuk a „normális” világba való visszatérést, az életmódunkban tartós változások indultak el, a fogyasztási szokásaink alapjaiban változtak meg, emiatt pedig a márkák sikerességének feltételei is sok vonatkozásban átalakultak a korábbiakhoz képest. Nyilvánvaló, hogy a fogyasztói igények módosulásaihoz kell a márkáknak is igazodni, és már látható, hogy a rugalmasság, a logisztika és a digitalizáció jelentősége biztosan megnövekedett. A szuperek jól reagálnak a váratlan kihívásokra, és a legjobbak pedig most is képesek lesznek nemcsak a fogyasztó igények kielégítésére, de alakítására is."
Dr. habil. Vass László, rector emeritus, főiskolai tanár Budapesti Metropolitan Egyetem, a Superbrands Szakértői Bizottság elnöke