Ezek lesznek a legnépszerűbb reklámajándékok 2022-ben
A 2021-es év is megmutatta, amit már régóta tudunk: hogy a reklámajándékok nagyon hatékony marketingeszközök. Azonban a trendek, és a világ fejlődik: habár kedves gesztus, nem lehet mindig ugyanazokat a tollakat és jegyzettömböket adni az ügyfeleidnek.
Kulcsfontosságú, hogy ezekre a változó igényekre felsővezetőként te is időben reagálj, hiszen az elköteleződés szerves része a marketingnek.
Habár nincs varázsgömbünk, és nem vagyunk jósok, mégis jól látható trendek kezdenek körvonalazódni. A cikkben megpróbálunk eltekinteni a horizonton túlra, egészen a 2022-es évig, hogy utána járjunk, milyen változások várhatóak a reklámajándékok piacán.
Mi az, ami soha nem megy ki a "divatból"?
Egy érdekes, 2020-as, USA-ban készült tanulmány megállapította, hogy a promóciós logóval ellátott pulóvereket összesen átlagosan 16 hónapig, az esernyőket és pólókat pedig nagyjából 14 hónapig hordták.
Ahogy láthatod, a praktikus, klasszikusnak mondható termékek, mint a póló és a pulcsi igazi örökzöldek, és sosem mennek ki a divatból. Ebből a szempontból érdemes egyébként a dizájnra helyezni a hangsúlyt.
Nézd meg, milyen színek korrelálnak jól a logóddal. Helyezd előtérbe az aktuális színkombinációkat, trendeket. 2022 aktualitásai például a fekete-fehér színkombinációk lesznek, a smaragd-lila, illetve az égszínkék.
Egy dolgot mindenképp kerülj el: hogy olyan legyen a ruha, mint "bárki másé". A cél, hogy elkerüld a homogenitást, a branded, a márkázott ruhád pedig kitűnjön a tömegből.
A dizájnon túl pedig egyre nagyobb hangsúly van a fenntarthatóságon. Igyekezz természetes anyagokból, fenntartható forrásokból származó ruhákat ajándékozni - ezt pedig természetesen reklámozhatod is.
Nagyon pozitív benyomást tesz, főleg a fiatalabb generációs felsővezetők körében, ha te is odafigyelsz a társadalmi egyenlőtlenségekre, és környezettudatos vagy.
Virtuális ajándékok és kütyük? Miért is ne?
Az olyan hasznos kütyük, mint a power bank vagy a pendrive sok éven át elkíséri az ajándékozottat. Így pedig sokkal több emberhez is jut el a logód, az üzeneted. Ráadásul ezek a termékek is készülhetnek környezetbarát anyagok - mint például bambusz - felhasználásával.
Habár a virtuális ajándékok még nem annyira elterjedtek (nem sokan ajándékoznak például NFT-t, habár nem rossz ötlet), mégis össze lehet hozni az online és az offline termékeket.
Egy tumblerre például a logód mellé rakhatsz egy QR-kódot, amit leolvasva a kedves ügyfél egy üdvözlőkártyát (akár karácsonyi képeslapot) kap. Apróbb betűkkel pedig odaírhatod, hogy a fenntarthatóság jegyében a céged nem küld ki többé papíralapú köszönőleveleket, üdvözlőket, de szeretnéd ha tudnák, hogy gondoltok rájuk.
Praktikus reklámajándékok távmunkához
Sajnos úgy tűnik, hogy a COVID-19 még 2022-ben is velünk lesz, így a távmunka továbbra is előtérbe kerül.
Segítheted a kollégáidat például különböző reklámajándékokkal, amik hasznosak lehetnek a távmunkában:
● jegyzetfüzetekkel,
● ergonomikus billentyűzet, vagy egér padokkal,
● pendrive-okkal,
● gerinckímélő párnával,
● nyakpárnával satöbbi. A lehetőségek szinte korlátlanok.
A reklámajándékozás tehát 2022-ben sem áll le - csupán némileg átalakul. Ezt azonban te is az előnyödre fordíthatod, és akár a konkurencia elé is kerülhetsz.