4+1 tipp hogyan lendítsd fel az eladásokat az utolsó negyedévben
Elérkezett az utolsó negyedév, az igazi év végi hajrá.
Kicsit olyan ez, mint amikor anno a Cooper teszt utolsó negyedét futottuk: fáradunk, de már látjuk a fényt az alagút végén.
Ilyenkor, az ünnepek közeledtével a legtöbb cég életében (biztosan a tiédben is) nagyon kemény időszak következik, hiszen ilyenkor költenek legtöbbet az emberek. Épp ezért ki kell aknázni ezt az időszakot úgy, hogy a lehető legtöbbet hozd ki belőle.
A cikkben megmutatjuk, hogyan tekerheted fel az eladást a maximumra, és miképp tematizálhatod a csomagjaidat.
#1 Social media-kampányok és egyéb nyalánkságok: avagy az online megoldások
Az online marketing megoldások tárháza rendkívül széles, és hosszú oldalakon keresztül lehetne ecsetelni, elemezni, hogy mi, hogyan és miért válik be. Azonban nem az edukáció a célunk, sokkal inkább elültetni a gondolat magját, amiből aztán kikel egy aha-élmény.
PPC-hirdetések a Google Ads-en: A PPC (pay-per click) alapú hirdetés talán manapság a legnépszerűbb online marketing megoldás. Ennek oka, hogy - jól beosztott büdzsével - gyorsan és hatékonyan vásárlókká konvertálhatod az érdeklődőket (vagyis a leadeket).
Ehhez persze jól átgondolt marketing-stratégia szükséges, na és persze nem utolsósorban egy jó PPC-szakember.
Social media-kampányok: a Facebook, az Insta, a LinkedIn és a TikTok lényegében lefedi az összes célcsoportot és az összes korosztályt.
Viszont nem nehéz belátni, hogy ennyi platformon kvázi lehetetlen küldetés egyszerre hatékonyan hirdetni, főleg kisebb büdzsével rendelkező kkv-knak. Épp ezért érdemes konkretizálni azt, hogy kinek, milyen célcsoportnak reklámozol, és hogy milyen problémát oldasz meg a termékeddel/szolgáltatásoddal.
Az X-, és a korai Y-generáció tagjai (nagyjából az 1960-1985 között születetteket soroljuk ide), leginkább a Facebookot használják. A késői Y-generáció (1985-2000) inkább az Instagramot, a TikTokot pedig a 2000 után születettek. A LinkedIn nevű platformon pedig leginkább B2B-vállalatokat, vállalkozókat érdemes megcélozni.
PR-cikkek: a PR-cikkek egyszerű, és hatékony eszközök, ha egy nagyobb online magazinban szeretnél megjelenni, és a termékedet, szolgáltatásodat megismertetni a szélesebb olvasóközönséggel.
#2 Így kormányozz az offline marketing vizein
Naivitás lenne azt gondolni, hogy már szinte minden vállalkozásnak van weboldala.
Rengeteg olyan kkv van hazánkban, aki nem lépett rá a digitalizáció útjára, és a fizikai boltját hagyományos, ún. offline módon reklámozza. Nekik is hoztunk néhány ötletet, hogyan reklámozhatják a terméküket, szolgáltatásukat.
Apróhirdetés: az egyik legnépszerűbb, és talán legegyszerűbb reklámozási technika, hiszen elég csak besétálni a helyi újság kiadójához és feladni a hirdetni kívánt szöveget. Magának a hirdetésnek viszont tömörnek, lényegretörőnek mégis frappánsnak kell lennie, hogy kitűnjön a tömegből.
Katalógusok, szórólapok: az előbbinél nagyobb beruházást igényel, azonban van rá igény. A katalógusok és a szórólapok még mindig töretlen népszerűségnek örvendenek, habár egyre több az online katalógus is.
Névjegykártya: praktikus, hiszen bárhová magaddal viheted, és az érdeklődőket egyből becélozhatod vele. Akár a postaládába dobva is reklámozhatod vele a termékedet, szolgáltatásodat, főleg az idősebbek között.
Flyerek, repi ajándékok: a leendő ügyfelek becsatornázásának legjobb módja. A személyre szabott ajándékok (például toll, kulacs vagy pendrive) remek eszközök arra, hogy a cégedet reklámozd, és egyben pozitív benyomást szerezz.
#3 Ne felejtsd el a kollégáidat sem - hiszen rajtuk múlik minden
Az utolsó negyedévben talán mindennél nagyobb szükséged lesz arra, hogy kellőképpen ösztönözd a kollégáidat. Sajnos az év vége felé már mindenki fáradt, enervált és demotivált - jó vezetőként viszont neked ezt meg kell fordítanod. A céged, vállalkozásod profitja elsősorban rajtuk múlik majd, tehát fordíts erre kiemelt figyelmet.
Tévedés azt hinni, hogy ezt csak bónuszokkal érheted el - sokkal többet számít a törődés és a jó munkahelyi légkör (persze csak akkor, ha anyagilag is megvannak becsülve a kollégák).
Mindezek mellett a munkatársaidat motiválhatod személyre szabott ajándékcsomagokkal is.
#4 Black Friday vagy karácsony? Nem kell döntened!
Az utolsó negyedévben nemcsak a hajrára, és a kollégák motivációjára kell odafigyelni: ott van még a karácsonyi kampány és a Black Friday is. (Ez utóbbit már évek óta sikeresen alkalmazzák itthon is.)
Sokan különválasztják a két időszakot, pedig ha jobban belegondolsz, akkor a Black Friday-t fel lehet húzni a karácsonyi bevásárlásra is. Ez egy remek alkalom, hogy olcsóbban jussanak hozzá az ajándékokhoz, jóval az ünnepi időszak előtt, így nem kell izgulni, hogy időben megérkezik-e ráadásul spórol is az ember.
Erre akár fel lehet húzni a fent említett PPC-s, social mediás, illetve offline kampányokat is.
+1 Tematizáld a csomagjaidat
Végül, de nem utolsósorban pedig érdemes szót ejteni a hangulatról. Hiszen hiába van hajrá, és utolsó negyedév, mégiscsak közeleg a szeretet ünnepe, így érdemes erre helyezni a hangsúlyt a termékek csomagolása, reklámozása során.